Choose your region

Контакт · Languages: BG | EN
Menu

24.02.2011 - Маркировката на продукта...? Гаранция за качество и сигурност по време на експлоатация

Съобразно европейските стандарти всички тръби използвани в инфраструктурните мрежи за водоснабдяване и канализация трябва да бъдат маркирани. Маркировката е много важна  поради факта, че от нея потребителя може да получи пълна информацията за купувания от него продукт.  Маркировка базирана на ЕN ни показва:

  • че продуктът е добре изпълнен за конкретната сфера на приложението му
  • че отговаря на голям диапазон от характеристики и изисквания
  • че продукта е контролиран и сертифициран от независима инстанция.

Всички тръби трябва да бъдат маркирани трайно и четливо по такъв начин, че маркировката да не причинява пукнатини или други разрушения. Не трябва с времето да се поврежда или променя четливостта на маркировката при съхранение, употреба, полагане и използване на тръбите в нормални или различни атмосферни условия.
Ако се използва печатна маркировка, цветът на отпечатаната информация трябва да се различава от основния цвят на продукта. Трябва да бъде четлива с невъоръжено око.
В зависимост от типа, материала и приложението на тръбите има минимални изисквания за маркировката - какво да включва и на какво разстояние една от друга да бъдат за съответния продукт. Това се определя от съответния стандарт в таблици за съдържанието на маркировката.
Най-често те включват:

1. За пластмасови тръбопроводни системи за водоснабдяване, съгласно БДС EN12201-2:

  • номер на стандарта
  • наименования на производителя
  • размери
  • SDR серии
  • материал и означение
  • налягане, в bar
  • период на производство (дата или код)

2. За пластмасови тръбопроводни системи за безнапорни подземни отводнявания и отвеждане на отпадъчни води, съгласно БДС EN13476-3:

  • номер на стандарта
  • Серия диаметри, номинален размер/вътрешен или външен
  • наименования на производителя или лого
  • номинална твърдост на пръстена
  • гъвкавост на пръстена
  • материал
  • зона на приложение
  • информация за удароустойчивост
  • информация за класа на толерантност
  • информация за муфата
  • период на производство (дата или код)

С добрата и устойчива маркировка клиента винаги може да се чувства сигурен:

  • че е получил продукта, който очаква
  • че продукта може да бъде рекламиран
  • че продукта може да бъде заменен (при нормална експлоатация)